Engagerad verksamhetsledare sökes till ideell & idéburen förening

Föreningen Fyrhuset är en idéburen, ungdomsstyrd och ideell förening med åldersöverskridande verksamheter som sträcker sig från projekt, resor och evenemang till kultur, nöjen och idrott. När det finns individer som vill engagera sig och har tid att investera i en idé är Föreningen Fyrhuset den självklara samarbetspartnern, både lokalt, nationellt och internationellt. Utifrån detta närmar sig föreningen sin vision; ett samhälle där alla ska kunna ha känsla av egenmakt - empowerment.

Din roll

Du kommer arbeta som verksamhetsledare i vårt allaktivitetshus som är öppet 4 kvällar i veckan för personer som är 13 år gamla eller äldre. Arbetstiden kommer att ligga på främst kvällar och helger. Det finns även möjlighet att agera projektansvarig vid olika typer av evenemang och dylikt under ungdomars beslutanderätt. Även vissa administrativa delar kan förekomma i arbetet, såsom utvärderingar, mötesanteckningar och projektbeskrivningar, etc. Du kommer dessutom att tillsammans med hela personalgruppen en gång i månaden delta på personalmöten där det finns möjlighet att utveckla och förbättra föreningens verksamhet.

Vi erbjuder dig

En arbetsplats med högt i tak och stora möjligheter till ansvar och inflytande. Ett varierat arbete med möjlighet att driva frågor eller projekt i samarbete med föreningens besökare/medlemmar. En inkluderande miljö där vi bejakar alla människors lika värde oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariation, sexuell läggning eller ålder. Vi erbjuder en naturnära skärgårdsmiljö då allaktivitetshuset är belagt i Stavsnäs på Värmdö.

Din profil

Du trivs med att arbeta med människor och har ett naturligt sätt att balansera vägledning och ledarskap med lyhördhet för någon annan. Du har en god förmåga att skapa relationer och kan vara social och samtala på andra människors premisser. Eftersom att vi arbetar mycket med ungdomar som har beslutanderätt i föreningen är du flexibel och har god förmåga att befinna dig på någon annans sociala arena. Du är lösningsorienterad och är självgående genom att ta eget ansvar. Du är prestigelös och har sunda värderingar.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta 6 - 8 kvällar i månaden, i huvudsak på kvällar och helger, samt ett personalmöte i månaden. Tjänsten är en deltidsanställning på mellan 20-30 % enligt överenskommelse.

Ansök

Vi behandlar alla ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in just din ansökan! Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering och tar därför bara emot ansökningar via formuläret nedan som mailas till info@foreningenfyrhuset.se. Märk din ansökan med ”Verksamhetsledare” i ämnesraden.

Arbetsgivare:

Yrkestitel:

Omfattning:

Tillsättning:

Kontaktperson:

Tel:

Mail:

Verksamhetsledare

Deltid, minst 20 - 30 % enligt överenskommelse

Sker löpande

Mia Waldenstedt, Verksamhetschef

08-68 40 70 40