AMAZING RACE, 15 juni 2019

Den internationella tv-succén Amazing Race är en tävling som sträcker sig världen över där par tävlar mot varandra. Under resans gång stöter de på roliga utmaningar, kluriga uppdrag och spännande äventyr i hopp om att vinna.

Nu har ni chansen att delta i Föreningen Fyrhusets variant av denna!

Ta er fram två och två genom att lösa ledtrådar och utföra olika uppdrag runt om på Värmdö. Lagen med minst totala tid efter race och extrauppdrag med tidsavdrag vinner.

Vid start får varje lag ett startkit som ni får användning av under racet. Ni kommer även att behöva lämna in plånbok, mobiltelefoner, pengar, busskort och liknande som inte är tillåtet att ha under tävlingen. Dessa förvaras såklart tryggt hos personalen från Föreningen Fyrhuset och ni får tillbaka det vid målgång.

På kvällen kommer vi att samlas alla tillsammans för att gå igenom dagens resultat, dela ut priser och snacka om den grymma dag vi alla har haft, samtidigt som Föreningen Fyrhuset bjuder på mat till alla som tävlat och hjälpt till under dagen.

Fina priser utlovas till de vinnande lagen!

Sponsorer: Djurö Garden Center AB, Gamla Järnaffär`n, Vindö Byggvaror AB, A Bromans bil och motorservice, Djröbronsbensin AB, Salong Prisma, Restaurang Björkås, Hårglädje, Munkens Konditori

Datum: 15 juni

Starttid: 12.00
Startplats: Hålls hemligt tills dagarna innan tävlingen går av stapeln.

Lag: Ni tävlar två och två, en i laget måste ha fyllt 13 år. Ingen övre eller undre åldersgräns utöver detta finns.

Anmälan: 27 maj – 9 juni på foreningenfyrhuset.se

Anmälningsavgift: 50 kr

Det här behöver du under racet:
Oömma kläder
Bekväma skor
Vattenflaska
Lättare mat (som en äter när en vill under racets gång)
Kamera
Badkläder
Papper och Penna
Extrakläder

Övrigt:
Vi behöver funktionärer! Vill du vara med och hjälpa till som funktionär, kontakta någon i Ungdomsstyrelsen eller personal på föreningen Fyrhuset. Det är en fantastiskt rolig dag och vi behöver all hjälp vi kan få!

VI SES DEN 15 JUNI! NU KÖR VI!