Fyrhuset Bikepark byggdes under 2012 och utvecklas hela tiden. Parken har stora hopp för dig som åker på avancerad nivå, men även mindre för dig som är nybörjare. Fyrhuset Bikepark är en mötesplats för alla cykelintresserade oavsett åk-kunskaper.

Vi vill att våra medlemmar tar hand om parken och hjälper till vid öppning och stängning. I Fyrhuset Bikepark kan alla som vill träna och om du vill kan du även få instruktioner och hjälp av föreningens engagerade medlemmar.

För att få åka i Fyrhuset Bikepark måste du vara medlem i Föreningen Fyrhuset, som är driftsansvariga över parken. Ta med medlemsblanketterna påskrivna! Det kostar inget och det finns att skriva ut här. För dig som är medlem är Fyrhuset Bikepark öppet dygnet runt.

KONTAKT

Hör av dig till någon utav projektledarna innan du dyker upp i Fyrhuset Bikepark;

via telefon, facebook eller instagram, som kan öppna för dig och visa dig runt.

Alex Alanko

Niil Bolmström

Rickard Ivanoff

Alexander Fredriksson

Sida: Fyrhuset Bikepark

HITTA HIT

Kommunalt:

Du tar buss 434 eller 433 från Slussen till Stavsnäs by och hoppar av. När du stigit av ska du ha ICA på din högra sida och så följer du cykelvägen i samma färdriktning som bussen. Sväng till höger första avtagsvägen och direkt därefter till vänster så ser du parken.

OBS; Packa ner cykeln när du åker buss.

Bil:

Från Stockholm: Åk väg 222 mot Gustavsberg, vidare mot Stavsnäs. När du kommit till Stavsnäs sväng höger efter Ica, sen första vänster och då ser du parken.

Adress: Gammelbodavägen 1, Stavsnäs.

FÖRSÄKRING

Olycksfallsförsäkringen gäller för heldygn för alla barn och ungdomar mellan 1-18 år som är folkbokförda i Värmdö kommun samt gymnasieelever och särskoleelever äldre än 18 år som är folkbokförda i Värmdö kommun. Barn och ungdomar folkbokförda i annan kommun täcks inte av Värmdö kommuns olycksfallsförsäkring på sin fritid.Föreningen Fyrhuset har ingen försäkring som täcker våra medlemmar på deras firitid. Alla som åker eller vistas i vår park måste själva ombesörja sina försäkringar.

ALL ÅKNING SKER PÅ EGEN RISK! HJÄLMTVÅNG!

SPONSORER

Dessa företag har varit med och bidragit till att Fyrhuset Bikepark har utvecklats till parken den är idag. Ett stort tack!