💥 FYRHUSET BIKEFIGHT 2022 💥

Nu har föreningen Fyrhuset officiellt genomfört en världscuptävling i freestyle mountainbike! Vi är helt mållösa över det engagemang som har funnits kring detta evenemang. Vi har genomfört detta tack vare alla fantastiska människor som har gjort detta tillsammans med oss.

Därför vill vi rikta ett enormt TACK till alla ungdomar och funktionärer som hjälpte till i ur och skur, er i publiken som peppade och hejade, alla cyklister som åkte från olika delar av världen hit till Stavsnäs, alla sponsorer som har gjort detta möjligt genom att bidra på olika sätt, domare, speaker, föräldrar, ja alla inblandade! Tack tack tack, ni är bäst!

Vinnare i klasserna Topp 3 🏆

Pro:
1. Or Gaad (Israel)
2. Viktor Douhan (Sverige)
3. Lukas Sköld (Sverige)

Amatör:
1. Viggo Westerlund
2. Filip Af Urh
3. Arvid Brusehed

Junior:
1. Samuel Chapuis
2. Kasper Pålsson
3. Victor Monnier

BMX-jamet:

Bästa åkare Carlos Londono Cardona (Colombia)

Foto: Markus Fredriksson

Tack till:

Färgargården, Rörteknik, Värme-& kylisolering AB, Värmdö Event, Boo Energi, Byggole, Team Rite, Tibro Reklamatelje, Grip Grap, Poc, Michelin Bicycle, Bikester, Ica Stavsnäs, Hyr Ljud och Ljus, Monster Energy, Djurö Gräv, Värmdö Hamnar, Hovercraft.eu, Flottsbro, FMB World Tour

Information om Fyrhuset Bikefight

Föreningen Fyrhuset med Fyrhuset Bikepark arrangerade våren 2022 en deltävling i den officiella världscupen i freestyle mountainbike - FMB World tour. Det hoppades och voltades på cykel, i världsklass! Under evenemanget anordnades även en junior-, amatör-, och BMX-tävling.

Under evenemanget pågick även en folkfest för hela familjen, med prova-på aktiviteter, loppis, grill, café, foodtruck, live-musik, vinsthjul, ansiktsmålning, hoppborg, DJ och mycket mer! Eventet skapas av ideella krafter i form av unga vuxna och ungdomar. Hela evenemanget var gratis, drog-och alkoholfritt, och alla var välkomna.

BLI SPONSOR

Att bli sponsor är en möjlighet för dig att stötta ungas skapande och empowerment på Värmdö. Givetvis ser vi till att du genom, flyers, banderoll (800kr ex. moms om du vill att vi trycker) och tältplats har möjlighet att marknadsföra ditt företag om så önskas.

Om du vill vara med på ett hörn, skicka följande uppgifter till oss:
- Företag
- Postadress
- Organisationsnummer
- Mail att skicka fakturan till
- Logga till ev. banderoll, affisch och flyers
- Vilken summa ni vill bidra med

Maila till:

Psst...

Håll utkik. Kanske blir det en favorit i repris...