MIA WALDENSTEDT

ANNA DITTLAU

VI SOM JOBBAR

Mia är verksamhetschef i föreningen och i grunden utbildad personalare. Hon är hejare på buzz och älskar att vinna och ogillar starkt när människor väljer att ljuga.

Det enda Mia vill baka är kanelbullar som är det godaste som finns, enligt henne. Däremot så ska du inte bjuda Mia på vitlök, ris, koriander, lök, röd mat såsom hallon, tomat, chili och paprika.

Mia är en person som har hela sin kalender markerad med saker som hon ska göra. Men hon vill gärna göra ännu mer så har du en idé är det med Mia du ska snacka.

Med sitt smittande skratt blir allt roligt  och allt kan  bli verklighet. Det finns inget stop för vad en människa kan göra, tycker Mia. Så länge det finns engagemang så kan allt gå i uppfyllelse;

-Vill du åka till månen, då gör vi det!

Favoritkrydda: Kanel

Favoritgodis: Turkisk peppar

Favoritkläder: Baggiejeans

LOVIS NILHEIMER

Lovis  är en glad, envis och organiserad person. Hon är alltid på språng, ser du henne inte på cykel så ser du henne gå i rask takt. Lovis väljer att se förändringar som en utveckling och som kan användas till något roligt och bra, bara en tänker till lite extra.

Hon värnar om djur, natur och allas lika värde, med undantag för clowner. Clowner tycker Lovis inte borde få finnas.

Något som däremot fångar hennes intresse är fotografi  och vegetarisk mat. Saker hon inte kan leva utan är sina hörlurar, sin  sekretär, lipsyl och digestivekex att knapra på när det kurrar i magen.

Är du nyfiken, så är Lovis den perfekta personen att upptäcka nya saker med. Går svaret inte att googla så finns det hundra tusen miljoner trillioner billioner andra sätt att ta reda på det man söker.

Favoritserie: Friends

Favoritårstid: Våren

Favoritartist: Beyoncé

ALEX ALANKO

Alex har varit medlem i Föreningen Fyrhuset sedan han var 15 år. Han har varit med och byggt upp Fyrhuset Bikepark och idag arbetar han i föreningen. Han är en hängiven professionell cyklist. Är han inte i Fyrhuset Bikepark är han på tävlingar och cyklar. Alex besöker många platser i världen i sin karriär som cyklist och gillar att uppleva nya saker och möta människor för att lära sig mer om livet.

Alex älskar sin hund och att isbada mitt i vintern. Positivt tänkande och en känsla av att allt är möjligt är otroligt viktigt för Alex. Han är grymt nyfiken på dina funderingar om allt och inget. Nya recept på god lättlagad vegetarisk mat kan du alltid tipsa om.

Han gillar och planera och har en kalender som är välorganiserad, för att hinna med allt roligt som finns att utforska med livet och nytt som finns att lära. Så om du vill slänga dig ut och prova något nytt fråga Alex, han är på!

Favoritmat: Wok med mycket grönsaker

Favoritmånad: Maj

Favoritstad: Budapest

Anna är den som har koll på kvitton, pyssel, ordningen och redan i Föreningen Fyrhuset. Anna är kassören i föreningen samtidigt som hon jobbar verksamhet åtminstone 10 kvällar i månaden. Hon har arbetat på Fyrhuset sedan 2006.

Hon gillar det där med väskor och örhängen. Är det något jobbigt som hon helst inte vill höra väljer hon att hålla för öronen. Tycker inte om att känna benknotor genom hyn såsom knogar och knäskålar.

Favoritfrukt: Mango

Favoritspel: Hay Day

Favorituttryck: Jag dööör!!

STELLA MÖRFELT

Stella, personen som alltid fokuserar på rätt saker... Eller?

Gärna på resande fot och har bott två år i Spanien. Så ska du på semester och behöver en grundkurs i spanska är det Stella du ska vända dig till.

Du ska däremot inte alls vända dig till Stella om du behöver någon som står stadigt på denna jord, finns inte många ben i kroppen Stella inte har brutit.

Obekväma Stella blir ”Stela Stella”, enligt henne själv, men det har vi i föreningen aldrig sett.

Vovven heter Diesel o numera hittar vi Stella körandes runt i bil, med nytt körkort! O laddandes när bilen är trött.

Stella har suttit i ungdomsstyrelsen och varit med i föreningen sedan hon var 13 år.

Stella vinner inte alltid i spel på ett juste sätt...

Favoritspel: Vildkatten
Favoritaktivitet: Att irritera Mia